Co to je IONITY? Je to síť nabíjecich stanic pro elektromobily. Disponuje největší sítí rychlonabíjecích stanic v Evropě. Byla založena v roce 2017. Jedná se o společný podnik společností BMW, Mercedes Benz, Ford Motor Company, Volkswagen Group se značkami Audi a Porsche.

Strategickým partnerem a akcionářem celého projektu je společnost Hyundai Motor Group. Právě posledně jmenovaný partner se značkami Hyundai a Kia – svou účastí v tomto společném projektu urychlí rozšiřování sítě vysokovýkonných nabíjecích stanic podél dálnic po celé Evropě. Tím podpoří proces směřující k širokému přijetí elektromobility s nulovými emisemi.

Nabíjecí síť IONITY používá evropský nabíjecí standard CCS (Combined Charging System). V tomto standardu dodává 100% elektrické energie z obnovitelných zdrojů jako je solárních panelů, větru či vody. Majitelé elektromobilů tak mohou díky IONITY cestovat s neutrální bilancí emisí CO2. Jde tedy o důležitý krok v úspěšném zavádění elektromobility a ekologie v Evropě. Nejmodernější technologie nabíjení s výkonem až 350 kW umožňuje cestování s elektromobily na dlouhé vzdálenosti pomocí sítě vysokovýkonných nabíječek podél evropských dálnic.

Nabíjecí stanice poskytne mnohem vyšší výkon než Superchargery od Tesly, které v Česku držely dlouho prvenství v rychlosti nabíjení.

První česká nabíjecí stanice stojí od září 2019 na dálnici D5 u Berouna u čerpací stanice OMV ve směru na Prahu. K zaplacení potřebujete jen platební kartu na webu či v mobilní aplikaci IONITY nebo IONITY čip.

Elektromobilita ze solárních panelů
Jaká bude cena nabíjení elektromobilu?

IONITY ohledně plateb nabízí dva tarify a účtuje za odebranou energii. V případě, že máte kartu (Mercedes me Charge, Volkswagen WeCharge, Audi Charging Services, Porsche Charging a tak dále), jedna kWh stojí 8 Kč.

V případě, že ji nevlastníte, tak jedna kWh má cenu 0,79 eur což je cca 22 Kč. Každý trh to však má trochu jinak, takže např. ve Švýcarsku jsou ceny 0,79 švýcarských franků, v Polsku 3,50 zlotých, v Norsku 8,40 norské koruny a v Chorvatsku 6,20 kun. To rozhodně není málo i přesto, že IONITY nabízí maximální nabíjecí výkon 350 kW.

Pro srovnání, E.ON si za nabíjení na své ultrarychlé nabíjecí stanici o výkonu 175 kW účtuje 14 korun za odebranou kWh. Tedy řidiči elektromobilů ať již současných nebo budoucích, které budou kompatibilní s předním evropským nabíjecím standardem CCS (Combined Charging System), mohou na svých cestách během přestávek využívat výhody maximálně rychlého nabíjení. Za tuto rychlost si ovšem připlatí, nebo je nutno být vlastníkem výše uvedené karty, kdy je nabíjení výhodné.

V rámci standardu elektromobility nabízejí nabíjecí stanice IONITY čtyři nabíjecí přípojky. Společnost IONITY plánuje v Evropě vybudovat cca 400 stanic, ty chce stihnou realizovat do konce roku 2020. U nás se nejčastěji nacházejí u čerpacích stanic OMV a Shell. IONiTY u našich dálnic je tedy další významný krok ve spojení elektromobility, obnovitelných zdrojů a budoucnosti.